سفارش تبلیغ
خرید بلیط هواپیما، خرید و رزرو اینترنتی ، چارتر، سامتیک

مناجات شعبانیه

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 22 خرداد ماه امسال در جمع با ذکر خاطره‌ای از امام خمینی در خصوص اهمیت مناجات شعبانیه فرمودند:

این مناجات شعبانیّه یک تحفه‌اى است که در اختیار ما قرار داده شده است. خب ما دعا خیلى داریم، همه‌ى این دعاها هم پر از مضامین عالى است، امّا بعضى یک برجستگى خاصّى دارند. من از امام بزرگوار رضوان‌الله‌علیه سؤال کردم، گفتم در میان این دعاهایى که از ائمّه علیهم‌السّلام رسیده است، شما به کدام دعا بیشتر علاقه‌مندید و دلبسته‌اید؟ فرمودند به دعاى کمیل و مناجات شعبانیّه؛ به این دو دعا. امام یک دلِ متوجّه به خدا بود، اهل توسّل بود، اهل تضرّع بود، اهل خشوع بود، اهل اتّصال با مبدأ بود؛ وسیله‌ى بهتر در چشم او، این دو دعا بود: دعاى کمیل، مناجات شعبانیّه. وقتى انسان مراجعه میکند به این دو دعا، دقّت میکند، مى‌بیند چقدر هم شبیه همند این دو دعا؛ شباهتهاى زیادى به هم دارند؛ مناجات انسان خاشع، مناجات انسان متوکّل به خدا؛ کَاَنّى بِنَفسى واقِفَةٌ بَینَ یَدَیک، وَ قَد اَظَلها حُسنُ تَوَکُّلى عَلَیک، فَقُلتَ ما اَنتَ اَهلُه، وَ تَغَمَّدتَنى بِعَفوِک؛ امید، امید به مغفرت الهى، به رحمت الهى، به توجّه الهى، بلندهمّتىِ در درخواست از پروردگار؛ اِلهى هَب لى کَمالَ الانقِطاعِ اِلَیک، و اَنِر اَبصارَ قُلوبِنا بِضیاءِ نَظَرِها اِلَیک.

دانلود مناجات شعبانیه با صدای حاج مهدی سماواتی

امام عظیم الشان و عارفمان نیز بارها و بار بر اهمیت و عظمت شعبانیه تاکید کردند مطالب زیر گزیده‌ای از سخنان ایشان در این خصوص است:

مناجات شعبانیه، مناجات همه ائمه است

مناجاتی که در ماه شعبان هست و من در نظر ندارم که در هیچ یک از ادعیه گفته شده باشد که ادعیه مال همه ائمه است. این دعای شعبان، مناجات شعبان، مناجات همه ائمه است و در این، مسائل بسیار هست، معارف بسیار هست و ادب اینکه انسان چه جور باید با خدای تبارک وتعالی مناجات کند. ما غافلیم از این معانی که وضع چی است. شاید بعضی از جهال ما هم اینطور اعتقاد دارند که این ادعیه وارد شده و این چیزهایی که از ائمه وارد شده است، اینها تشریفات است. می خواهند ما را یاد بدهند و حال اینکه مسئله این نیست، مسئله این است که در مقابل خدا ایستادند آنها، آنها می دانند که در مقابل چه عظمتی ایستادند، آنها معرفت دارند به خدای تبارک و تعالی و می دانند چه کنند و مناجات شعبانیه از مناجاتهایی است که اگر یک نفر انسان دلسوخته، یک عارف دلسوخته، نه از این عارفها لفظی – بخواهد این را شرح کند و شرح کند از برای دیگران، بسیار ارزشمند است و محتاج به شرح است… (صحیفه امام، ج21، ص2)

تاکید بر خواندن مناجات شعبانیه

مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات شعبانیه از مناجات هایی است که اگر انسان دنبالش برود و فکر در او بکند، انسان را به یک جایی می‌رساند. آن کسی که این مناجات را گفته و همه ائمه هم به حسب روایت می خواندند، اینها، آنهایی بودند که وارسته از همه چیز بودند. مع ذلک آن طور مناجات می کردند، برای اینکه خود بین نبودند. هرچه بودند این طور نبوده که خودش را ببیند که، حالا من امام صادق ام دیگر، نه امام صادق مثل آن آدمی که در معصیت غرق است مناجات می کند، برای اینکه می بیند خودش هیچ نیست و هر چه هست نقص است و هر چه هست از اوست. هر چه کمال است از اوست، خودش چیزی ندارد هیچ یک چیزی ندارند، انبیا هم هیچی نداشتند. همه هیچ اند و اوست فقط ، همه هم دنبال او هستند، همه فطرت ها دنبال او هستند، منتها چون ما محجوبیم، نمی فهمیم که ما دنبال او هستیم؛ آنهایی که می فهمند، آنها وارسته می شوند و می روند سراغ همان معنا. این کمال انقطاعی که خواستند، این کمال انقطاع همین است که از همه این چیزهایی که هستش، اصلش به کنار باشند. انه کال ظلوما جهولا را که در آیه شریفه وارد شده است که عرضنا الامانه علی السموات والارض و الجبال فابین بعد می گوید: انه کان ظلوما جهولا بعضی می گویند که «ظلوما جهولا» بالاترین وصفی است که خدا برای انسان کرده؛ «ظلوما» که همه بت ها را شکسته و همه چیز را شکسته؛ «جهولا» برای اینکه به هیچ چیز توجه ندارد و هیچ چیز را متوجه به آن نیست، غافل از همه است. ما نمی توانیم این طور باشیم، ما امانتدار هم نمی توانیم باشیم، لکن می توانیم در آن راه باشیم. (صحیفه امام، ج19، ص253)

تفسیری از مناجات شعبانیه

و چه بسا مسائل عرفانی که در قرآن و این مناجاتهای ائمه اطهار سلام الله علیهم و همین مناجات شعبانیه مسائل عرفانی هست که اشخاص، فلاسفه، عرفا تا حدودی ممکن است ادراک کنند، بفهمند عناوین را، لکن آن ذوق عرفانی چون حاصل نشده است نمی توانند وجدان کنند. آیه شریفه در قرآن: ثم دنی فتدلی فکان قاب قوسین او ادنی خوب، مفسرین، فلاسفه در این باب صحبتها کردند، لکن آن ذوق عرفانی کم شده است: الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل الی معدن العظمة و تصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک الهی و اجعلنی ممن نادیته فاجابک و ناجیته فصعق لجلاک اینها عناوینشان را خیال می کند انسان، خوب، ما هم می دانیم. نه عارف و نه فیسوف و نه دانشمند نمی توانند ذوب کنند چی هست مسئله. مسئله فصعق لجلالک که مبداش قرآن است: و خرموسی صعقا مسئله ای است که انسان گمان می کند که خوب افتاد غش کرد «صعق» یعنی غش کرد، اما این غش چی بوده است؟ غش حضرت موسی چه بوده است؟ این مسئله ای نیست که غیر موسی بفهمد یا :دنی فتدلی را، این مسئله ای نیست که غیر آن کسی که «دنو» پیدا کرده است بتواند فهم کند، ادراک کند، ذوب کند. یا همین جملاتی که دراین مناجات بزرگ است و بعض جملات دیگری که در آن هست، مسائلی است که به حسب ظاهر سهل است و واقعا ممتنع است. ریاضات بسیار می خواهد تا انسان بتواند بفهمد که ناجیته [با فتح تا] نه ناجیته [با ضم تا] «ناجیته» این چی است؟ خدا با آدم مناجات می کند، چی است مناجات؟ چه خواسته اند ائمه؟ (صحیفه امام، ج17، ص457 و 458)

لزوم ایمان به مناجات

این از دعاهایی است که من غیر از این دعا ندیدم که روایت شده است. همه ائمه این دعا را، این مناجات را می خواندند، این دلیل بر بزرگی این مناجات است که همه ائمه این مناجات را می خواندند. چی بوده است این؟ بین آنها و خدای تبارک و تعالی چه مسائلی بوده است؟ هب لی کمال الانقطاع الیک کمال انقطاع چی است؟ وبیدک لابید غیرک زیادتی و نقصی و نفعی و ضرّی؛ خوب، آدم به حسب ظاهر می گوید خوب، همه چیز با اوست. اما وجدان این مطلب که هیچ ضرری به ما نمی رسد الا به دست اوست، هیچ منفعتی نمی رسد الا به اوست، اوست ضار و نافع، اینها چیزهایی است که دست ماها از آن کوتاه است. و دعا کنید که خدای تبارک وتعالی به ما توفیق بدهد که در این ماه شریف و ماه شریف رمضان از این مسائل هم یک حظی ولو یک جلوه کوچکی در دلها و قلبهای ما واقع بشود، و لااقل مومن به این بشویم که قضیه «صعق» چه قضیه ای است. مومن به این بشویم که مناجات خدا با انسان چی هست. مناجات را مومن بشویم به آن، انکار نکنیم، نگوییم اینها حرفهای درویشی است. همه این مسائل در قرآن هست به نحو لطیف و در کتب ادعیه مبارکه ما که از ناحیه ائمه هدی وارد شده است، همه این مسائل هست، نه به آن لطافت قرآن، لکن به نحو لطیف. آن هم و همه اشخاصی که بعدها این اصطلاحات را به کار برده اند فهمیده و نفهمیده از قرآن و حدیث گرفتند، و ممکن است که اصل مسندش هم درست ندانند؛ البته به حقیقت اش هم کم آدمی است که می تواند پی برد تا چه رسد به اینکه ذایقه روح بچشد این را. چشیدن ذایقه یک مسئله فوق این مسائل است. (صحیفه امام، ج17، ص 458)

معنای کمال انقطاع

در مناجات مبارک شعبانیه می خواند: «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل الی معدن العظمة و تصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک. الهی و اجعلنی ممن نادیته فاجابک و لا حظته فصعق لجلالک فناجیته سرّا.»

این کمال انقطاع، خروج از منزل خود و خودی و هرچه و هر کس، و پیوستن به او است و گسستن از غیر، و هبه ای الهی است به اولیای خلص پس از صعق حاصل از جلال که دنبال گوشه چشم نشان دادن او است و لا حظته… و ابصار قلوب تا به ضیاء نظره او نور نیابد، حجب نور خرق نشود و تا این حجب باقی است، راهی به معدن عظمت نیست و ارواح تعلق به عز قدس را درنیبندد و مرتبت تدلی حاصل نیاید ثم دنی فتدلی. ادنی از این، فنای مطلق و وصول مطلق است. (صحیفه امام، ج18، ص443 و 444)

مناجات کم نظیر

آن چیزی که در قرآن به طور اسرار است، در ادعیه ائمه ما به طور اسرار است. در دعای شعبانیه می خوانیم که عرض می کند به خدا: واجعلنی ممن نادیته فاجابک و لاحظته فصعق لجلالک فناجیته سرا و عمل لک جهرا، مسئله «صعق» را می آورد در میان، همان معنایی که در قرآن کریم راجع به حضرت موسی می گوید: فلما تجلی ربه للجبل و موسی در «صعق» واقع شد. این ماه صعق است و این هم ماهی است که همان صعق را می خواهد. این ماه تجلی الهی است بر پیغمبر اکرم و این ماه تجلی الهی به تبع پیغمبر اکرم بر امامان است. حضرت مهدی- سلام الله علیه- ابعاد مختلفه دارد که آنچه که برای بشر واقع شده است، بعض ابعاد اوست؛ چنانچه آنچه از قرآن و پیغمبر اکرم برای بشر معلوم شده است، بعض ابعاد آن معنویات است، معنویاتی در قرآن است که برای هیچ کس جز پیغمبر اکرم و کسانی که شاگرد او هستند و از او استفاده کرده اند، کشف نشده است. و در ادعیه ما مسائلی است که همان طور است؛ همان طوری که رسول اکرم به حسب واقع، حاکم بر جمیع موجوات است. آن خاتم رسل است و این خاتم ولایت. آن خاتم ولایت کلی بالاصاله است واین خانم ولایت کلی به تبعیت است. پس این دو ماه، ماههایی هستند که باید ما راجع به آنها احترام قائل بشویم و ادعیه ای [را] که دراین ماه مبارک؛ ماه معظم شعبان وارد شده است و پس از آن در ماه مبارک رمضان وارد شده است بخوانیم و درش تدبر کنیم. (صحیفه امام، ج20، ص249 و 250)

ضرورت تفسیر دعاهای ائمه

مفسرانی که اهل این معانی هستند، ادعیه ائمه را تفسیر کنند! مناجات شعبانیه از مناجاتهایی است که کم نظیر است؛ مثل دعای ابو حمزه که از حضرت سجاد وارد شده است، آن هم کم نظیر است و این هم کم نظیر است. دعای کمیل در شعبان وارد شده است و یکی از ادعیه ای است که در پانزده شعبان، شب پانزده شعبان خوانده می شود، مشتمل بر اسراری است که دست ما از آن کوتاه است. از ائمه هدی ادعیه ای وارد شده است که مضامین آنها را باید تامل کرد، و آنهایی که اهل نظر هستند، اهل معرفت هستند، بر آنها شرح کنند؛ آنها را به مردم ارائه بدهند، اگر چه هیچ کس نمی تواند آن چیزی [را] که به حسب واقع هست، شرح کند. ما از این مسئله باید بگذریم و همان اکتفا کنیم به اینکه ما تابع هستیم. و ما قائل به این هستیم که نور نبوت و نور امامت از صدر خلقت بوده است و تا آخر خواهد بود. (صحیفه امام، ج20، ص 250)

ماه شعبان براى این است که همان مهیا بودنى که مى‏خواهید مهمانى بروید، خودتان را مهیا مى‏کنید و سر و ظاهرتان را، سر و صورتتان را یک قدرى فرق مى‏گذارید با آن وقتى که در خانه هستید. در ضیافت خدا، ماه شعبان براى مهیا کردن این افراد است، مهیا کردن مسلمین است براى ضیافت خدا، ادبش آن مناجات شعبانیه است. من ندیده‏ام در ادعیه، دعایى را که گفته شده باشد همه امامها این دعا را مى‏خواندند، در دعاى شعبانیه این هست؛ اما من یادم نیست که در یک دعاى دیگرى دیده باشم که همه ائمه این را مى‏خواندند. این مناجات شعبانیه براى این است که شما را، همه را مهیا کند براى «ضیافة اللَّه». (صحیفه امام، ج‏13، ص: 31)

تمام این مسائلى که عرفا در طول کتابهاى طولانى خودشان یا خودشان مى‏گویند در چند کلمه مناجات شعبانیه هست، بلکه عرفاى اسلام از همین ادعیه و از همین دعاهایى که در اسلام وارد شده است از اینها استفاده کرده‏اند. (صحیفه امام، ج‏13، ص: 32)

مناجات شعبانیه، عظیم ترین منبع معارف الهى‏

این سه ماه رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان، برکات بسیار نصیب انسان، انسانهایى که مى‏توانند استفاده کنند از این برکات، شده است. البته مبدأ همه مبعث است و دنبال او تمام جهاتى که هست. در ماه رجب، مبعث بزرگ و ولادت مولا على بن ابی طالب- سلام اللَّه علیه- و بعض ائمه دیگر، و در ماه شعبان ولادت حضرت سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- و ولادت حضرت صاحب- ارواحنا له الفداء- و در ماه مبارک، نزول قرآن بر قلب مبارک پیغمبر اکرم بوده است. و شرافت این سه ماه در زبانها و در بیانها و در عقلها و در فکرها نمى‏گنجد. و از برکات این ماهها ادعیه‏اى است که وارد شده است در این ماهها. ما امروز در ماه شریف شعبان واقع هستیم، و مناجات شعبانیه از بزرگترین مناجات و از عظیمترین معارف الهى و از بزرگترین امورى است که آنهایى که اهلش هستند مى‏توانند تا حدود ادراک خودشان استفاده کنند. (صحیفه امام، ج‏17، ص: 456)


منبع:www.teribon.ir/archives/218504/گزیده-سخنان-امام-خمینی-س-در-باب-مناجا.html



کلمات کلیدی :

کارماتمام نشده است....

کار ما تمام نشده است بلکه تازه شروع شده است / نباید منتظر چهار ‏سال آینده بود و باید در جامعه کار خود را آغاز کنیم.

دکترسعید جلیلی دیشب با حضور در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود به سخنرانی پرداخته و از تلاش های آنها تشکر کرد.

جلیلی با قرائت آیه مبارکه "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الا تخافوا و لا تحزنوا" سخنان خود را آغاز کرد و گفت: این آیه ای بود که بر این مبنا ما کارمان را با شما شروع کردیم. این که ربوبیت الهی را مبنای کارمان قرار دهیم و استقامت کنیم ‏و نگران و ناراحت نباشیم. و این موضوع مبنای کار ما بود. بر این مبنا کار خود را شروع کردیم و ما کاری را که شروع کردیم برهمین با قوت ادامه خواهیم داد.‏
وی افزود: در اولین جلسه انتخاباتی که من در جمع کسانی که قرار بود کارهای ستادی را انجام دهند، حضور یافتم، یک جمله از حضرت ‏علی(ع) بود که ما آن را مبنای کار خود قرار دادیم: "خدایا تو می دانی آنچه از ناحیه ما صورت گرفت، نه یک رقابت برای کسب ‏قدرت بود و نه تلاشی برای زیاد کردن ثروت" اگر ما هم کاری کردیم، نه برای کسب قدرت است و نه برای زیاد کردن ثروت ‏بلکه برای آن مسائلی است که امیرالمؤمنین می فرمودند. ‏
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: شاید یکی از کاستی هایی که ما بعد از انقلاب داشتیم این بود که بسیاری از کارهایی را که می شد انجام دهیم و قبلاً در ابتدای ‏انقلاب انجام می دادیم، به قسمت های رسمی نظام سپردیم و بر این مبنا در این زمینه فتیله کار را پایین آوردیم.
وی اشاره داشت: در ابتدای انقلاب ‏هر مسجد خودش کانون آزاد شدن ظرفیت ها بود و بعداً این نقش محوری مساجد کمرنگ شد. دلیلی این کمرنگ شدن این بود که ‏گفتیم خب، یک تبلیغات اسلامی هست که این کارها را انجام می دهد. مثلا از کارهای دیگری که قبلاً دست جوانان بود و ما به ‏نهادهای دولتی سپردیم، کتابخانه ها، مسائلی مانند محرم و صفر و از این قبیل را می توانیم نام ببریم.‏
جلیلی خاطرنشان کرد: ما دو مفهوم را باید با هم جلو ببریم. یکی دولت سازی است و دیگری جامعه سازی. بعد از انقلاب به دلیل اینکه دولت از خود ‏مردم بود، خیلی از این مباحث به دولت حواله داده شد، و گفتیم که دولتی هست و حقوقی هم می گیرد و کار هم می کند، پس این ‏مسائل را هم عهده دار شود. البته این را نباید فراموش کرد که یکی از کارهای ویژه دولت اسلامی این است که فقط دنبال کارویژه ‏هایی که دولت های دیگر در پی آنند، نرود و این مدل کارها بخشی از امور مربوط به دولت اسلامی هم هست و نباید این ‏موضوع را منکر شد.‏
جلیلی به تحلیلی اندیشه سیاسی اسلام و غرب پرداخت و تصریح کرد: یکی از وجه ممیزهای اندیشه سیاسی اسلام با اندیشه سیاسی در غرب این است که غرب می گوید دو حوزه جامعه و دولت باید از ‏هم جدا باشد، اما در اندیشه سیاسی اسلام اینگونه نیست. یعنی کارویژه هایی که برای دولت و جامعه تعریف می شود، مشترک ‏است. مثلاً اقامه قسط را اندیشه اسلام فقط بر عهده دولت نمی داند و این را به عهده مردم نیز می داند. "لیقوم الناس بالقسط" و این ‏فرق اندیشه سیاسی اسلام با اندیشه سیاسی غرب است و ما در اسلام جامعه و دولت را مکمل همدیگر می دانیم. ما به این شکل ‏می توانیم به آن تعالی که مد نظر اسلام است برسیم.‏
وی ادامه داد: ما آرمان هایی را که تعریف می کنیم، هم در حوزه دولت تعریف می شود و هم در حوزه جامعه. جامعه ای که در اسلام ‏تعریف شده است با آن جامعه ای که در غرب تعریف می شود، تفاوت اساسی دارد.‏
وی اذعان کرد: این موضوع را برای این گفتم که اگر می خواهیم دولت را به دست بیاوریم و یا رقابتی در عرصه سیاست بکنیم، آن رقابت برای ‏قدرت نیست، بلکه برای آن است که از آن ظرفیت برای این کارویژه ها استفاده کنیم.‏
وی در ادامه افزود: همان طور که قرآن حکومتداران را به قسط دعوت می کند، مردم را هم به قسط دعوت می کند. اگر یک عده در حوزه دولت کار ‏را در دست گرفتند، در حوزه جامعه فضا خالی است و از این حیث می توان گفت که کار ما دوچندان است و نباید منتظر چهار ‏سال آینده بود و باید در جامعه کار خود را آغاز کنیم.
جلیلی اضافه کرد: هدف کسب قدرت نبود که الآن بگوییم نباید دیگر کار کنیم، بلکه ظرفیت ها ‏را می توان در مباحث مختلفی فعال کرد. الآن ظرفیت هایی که برای نظام اقتدار ایجاد کرده است، مرهون ‏ظرفیت های جامعه سازی است. مثلاً عاشورا، محرم، ماه رمضان، اعتکاف، مساجد، نمازهای جماعت و ... اگر اقتداری در ‏کشور ما ایجاد شده است، بیش از آنکه مرهون سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد و ... باشد، مرهون برنامه هایی است که نام برده شد.‏
وی تأکید کرد: اگر ما 24 ساعت هم برای این مبنا منسجم کار کنیم و این ظرفیت هایی که در جهت همان اهدافی که در انتخابات می خواستیم آزاد ‏کنیم، باز هم وقت کم می آوریم چون نگاه یک نگاه متعالی است و یک نگاه حزبی و جناحی نیست. ایرادی که داریم نسبت به ‏بعضی از احزاب این است که فقط موقع انتخابات پیدایشان می شود و این همان نگاه غلطی است که ما به آن ایراد داریم.
وی با اشاره به انتخابات ادامه داد: این ‏بحث انتخابات یک فرصتی ایجاد کرد و یک انسجام ایجاد شد که دوستان زیادی با این نگاهی که گفتیم دور هم جمع شدند. من در ‏سفرهای استانی که می رفتم و در ستادهایی که داشتیم، با اینکه اکثر کسانی که مسئول ستادهای ما بودند را ‏نمی شناختم، مشاهده می کردم که با چه اخلاصی و با چه صفایی و با چه مبنای صحیحی دارند کار و تلاش می کنند. در یکی از ‏استان هایی که رفتیم خودم هم خجالت زده شدم که در آن استان می گفتند که ما هزینه ای برای مکان ستاد نداریم و مکانی هم از ‏خودمان نداریم و جلسات ستاد را با جمع شدن در خیابان برگزار می کنیم و این مسأله باعث افتخار ماست، اگرچه از جهتی هم باعث ‏شرمندگی ماست که بضاعتی هم نداشتیم که برای آن ها مکانی دست و پا بکنیم.‏
جلیلی افزود: موضوع دیگری که باز برای من در سفرها در میان کسانی که طرفدار بودند می دیدم و برایم جالب یود این بود که از نوجوان ‏شانزده ساله تا کسانی که از نظر سنی چای پدر ما هستند، می گفتند این کارها و فعالیت های برای شما در بحث انتخابات مشروط ‏بر این است که شما پشت سر مقام معظم رهبری باشید. این موضوع خیلی مهم است و مشخص است که اصلاً برای فرد و جناح ‏این افراد نیامده اند، بلکه برای یک آرمان ارزشمند که آرمان نظام ماست آمده اند و این را به صراحت از مسجدی که در شهر ‏کهنوج در آن صحبت می کردم تا ورزشگاه شیرودی تهران، دیدم که ادبیات یکی است و همه از این ادبیات استفاده می کنند که ‏فقط به خاطر ولایت است که دور تو جمع شده ایم و با شخص شما عهد اخوت نبسته ایم و این موضوع خیلی ارزشمند است، ‏ضمن اینکه اظهار لطف می کردند، اما شرط و شروطش را هم می گذاشتند که حواستان جمع باشد.‏
وی سپس به نحوه تبلیغات ستادهایش اشاره کرد و اضافه کرد: در این سفرها نه یک حرف روشنفکری زده می شد و نه یک وعده خاصی داده می شد که آراء خاکستری جذب شود و مباحث در ‏جهتی مطرح می شد که ما برای هدفی آمده ایم که خیر دنیا و آخرت در آن است‎.‎‏ این امر که این حرف ها توانست تعدادی را جذب ‏کند، خودش یک پیروزی بود. من واقعاً برداشتی که دارم این است که این انتخابات برای یک پیروزی بزرگ است.‏
وی ادامه داد: اینکه چنین جمعی در کشور حول محور ولایت، بر مبنای منویات ولایت، بدون هیچ گونه چشم داشتی، اینگونه پای کار می آیند، ‏به نظر من یک پیروزی بزرگ و یک ارزش برای نظام است.‏
وی افزود: در برآوردی که من از دوران دفاع مقدس دارم، می خواهم بگویم این کار کمتر از آن نبود که این حجم از جوانان علاقه مند با این ‏اعتقاد به ولایت و به این شکل پای کار هستند. احساس این بود که جوانانی با روحیه بسیجی با یک شعور عمیق و بحث های ‏جدی پای کار هستند. این خیلی مغتنم است.‏
جلیلی افزود: این ظرفیتی که در این انتخابات این گونه دور هم جمع شد، این نه برای یک پایان، بلکه برای یک شروع مغتنم است برای اینکه ‏این اهداف را دنبال کنیم.‏
وی به پیامی که به رئیس جمهور منتخب داده بود اشاره کرد و گفت: در پیامی که به آقای روحانی دادم، سعی کردم که هیچ جمله ای که بر مبنای سیاسی بازی و دور از صداقت باشد، ننویسم، یعنی ‏اگر گفتم ما به شما کمک می کنیم، چون ما می خواهیم دولت اسلامی موفق باشد، این کمک را می کنیم. نگاه یک حزب اللهی این ‏نیست که حتما من باشم تا موفق باشم، مهم این است که آن کار در جهت صحیح و درست و گفتمان انقلاب اسلامی و پیشرفتی که ‏مورد نظر آن تمدن اسلامی که آقا روی آن تأکید دارند، انجام بشود.‏
وی در تشریح نوع کمک کردن به دولت آینده گفت: ما در این جهت کمک می کنیم، کمک هم این است که هرکار ایجابی که باشد حتماً احساس این است که همان کاری که ما می ‏خواستیم انجام بدهیم، دارد انجام می شود و خدا را شکر می کنیم و هر جایی هم که احساس کردیم خلاف است حتماً بر اساس همان ‏اصل هشتم قانون اساسی و امر به معروف و نهی از منکر، کمک خود را این می دانیم که متذکر بشویم و نظارت کنیم و بگوییم ‏اینجا اشتباه است. این دو حرکت با توجه به این بحث که بخشی از آن در حوزه جامعه است تا دولت، مکمل همدیگر هستند.‏
وی به جمع شدن دوستدارانش کنار یکدیگر اشاره کرد و اظهار داشت: این جمع و این فضا، نه برای فضای حزبی و انتخابات، بلکه برای این هدف متعالی موضوعیت دارد. باید روی آن فکر کنیم که ‏چگونه می توانیم انسجام آن را برای آن کار حفظ کنیم، البته نباید منحصرا این انسجام موضوعیت پیدا کند، این برای این است که ‏کار را شروع کنیم، چون این مدل کارها، کارهایی نیست که زمان بخواهد و ... ، بلکه حتماً باید این کارها را شروع و دنبال کنیم.‏
وی تصریح کرد: این مسأله هم که ما هم اکنون مسئولیتی نداریم، خودش کمکی است برای پیشبرد اهدافمان. چون فراغ بال داریم برای پیگیری ‏بحث های گفتمان سازی و فرهنگ سازی که بحث اصلی ماست.‏
جلیلی به آسیب شناسی حرکت گفتمان انقلاب در انتخابات پرداخت و افزود: اگر بخواهم آسیب شناسی از انتخابات داشته باشم، شاید یک ضعف ما این بود که نتوانستیم این اقناع را ایجاد کنیم که گفتمان ‏اسلام، انقلاب و مقاومت می تواند موجب پیشرفت می شود، نتوانستیم این را به صورت اقناعی و اثباتی بیان کنیم. این ضعف را ‏باید در مسیر حرکتمان برطرف کنیم.‏
وی ادامه داد: یک نکته دیگر هم اینکه در این کار نباید گرفتار حاشیه بشویم، چون موجب خالی شدن ظرفیت هایمان می شود. با درگیری در ‏حاشیه ها از آن کار بزرگ می مانیم. این حاشیه های بی خود می تواند کار ما را ضعیف کند. مثلاً در برخی از این سایت ها که ‏دوستان حزب اللهی مسئولیت آن را برعهده داشتند، می دیدم بحث های سطحی و غیر ضرور مطرح می شد و می دیدم که بعد از ‏مدت زیادی هنوز سوزن آن سایت روی آن موضوع بدون اینکه برایش رشدی داشته باشد، گیر کرده است.‏
دکتر جلیلی آسیب دیگر این حرکت را اینگونه عنوان کرد: ما نباید گرفتار گزارش دهی بشویم، بلکه باید به سمت نتیجه حرکت کنیم، مثلاً خانواده از شما نان می خواهد، شما بروید و بیایید ‏و گزارش بدهید که مثلاً 15 نانوایی رفتم و 6 تا بسته بود و ...، در آخر خانواده از شما نان می خواهند، ما نباید گرفتار این ‏معضل بشویم که مثلاً گزارش بدهیم این تعداد سایت راه اندازی کردیم و ...، باید ببینیم که انتهایش چه می شود؟
وی تصریح کرد: بنده بسیار از این موقعیت پیش آمده خوشحالم و این انتخابات بهانه ای شد که عده ای از عزیزان که انگیزه های بسیار ارزشمند و ‏اهداف بلند دارند، از روش های صحیح هم استفاده می کنند، دور هم جمع شوند. این التزامی که این سه موضوع با هم دارند، ‏بسیار ارزشمند است.‏
وی در پایان افزود: البته من خودم را قابل نمی دانم که از دوستان تشکر کنم، چون معتقدم این کار برای فردی مثل من نبود که بخواهم تشکر کنم. ‏دوستان برای هدفی بزرگتر این کار را انجام دادند که انشاءالله خداوند شاکر آن هاست و این اخلاصی که من از این جوان ها دیدم ‏انشاءالله جزء ذخائر عالی ایشان در آخرت خواهد


کلمات کلیدی :

دست آورد های انتخاب روحانی برای نظام ،رهبری وجریان اصولگرایی

1- اثبات دروغ تقلب درانتخابات سال88

گرچه نظام 4سال پیش به اتهام ‌جابجایی "11میلیون رای" زخم فتنه آمریکایی- صهیونیستی 88 را تحمل کرد، اما پای 261 هزار رای نامزد پیروز ایستاد و نشان داد نمی توان در امانتداری و بی طرفی نظام تردید کرد. بسیاری از کسانی که تحت القائات سردمداران فتنه قرار گرفته بودند، باز هم پای صندوق های رای آمدند و اعتماد قلبی و عملی خود را به انتخابات جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

2- اثبات وفای به عهد وامانتداری نظام درصیانت ازآراء

آقای روحانی باید 50 درصد به علاوه یک رای کل آرای ماخوذه را کسب می کرد تا در دور اول انتخابات به پیروزی برسد. او موفق به این کار شد اما تنها با اختلاف 261 هزار رای. یعنی اگر دکتر روحانی 261 هزار رای کمتر داشت، او باید به همراه محمدباقر قالیباف به دور دوم انتخابات می رفت و آن وقت ممکن بود سرنوشت انتخابات به گونه دیگری رقم بخوردبا وجود اینکه مخالفان جمهوری اسلامی ادعا می کردند، نظام دید مثبتی به آقای روحانی ندارد اما خلاف این ادعای کذب، نظام پای آرای مردم و این 261 هزار نفر ایستاد و بار دیگر نشان داد که "جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست". تا روسیاهی به زغال بماند.

3-آسیب شناسی درون گفتمانی اصولگرایان

این انتخابات باعث شد تا اصولگرایان 4سال این فرصت را داشته باشند تا به آسیب شناسی عملکرد خود درسال های گذشته بپردازند وبه ضعف هاواشتباهاتشان پی ببرندکه این بسیار برای اصولگرایی واصولگرایان  مناسب وحائز اهمیت خواهدبود.

4-اقبال عمومی بیش ازپیش به نظام ورهبری

انتخاب روحانی باعث شد تابسیاری ازکسانی که شاید فکرمی کردند نظام ورهبری مختص به گروه خاصی ازجامعه است ومی رفت که کم کم دلبستگی خود به انقلاب ورهبری راازدست به دهند دوباره به نظام ونقش خوددرحاکمیت امیدوارگردندواین گسست وشکاف که خطرات امنیتی بسیاری رادرپی داشت رفع گردد.

5-اثبات بی اخلاقی دررفتاروتناقض درگفتارومنطق اصلاح طلبان وکارگزاران

پیروزی حسن روحانی ورأی نیاوردن کاندیداهای اصولگرا گرچه برای کاندیداهاو هواداران آنان تلخ بود اما اخلاق سیاسی بی نظیری را ازخود به نمایش گذاشتند واثبات نمودندکه چه کسانی اخلاق مدار و دلسوزمردم ونظامند ودر همه ی احوال پای رأی مردم ومصلحت نظام می ایستند به خلاف اصلاح طلبان وکارگزاران که وقتی کاندیدای مورد نظرشان رأی نیاورد کشور رابه آشوب کشانده وادعای تقلب نمودندووقتی کاندیدای مورد نظرشان رأی آورد گفتند این انتخابات دموکراتیک ترین انتخابات دنیاست وهیچ شبهه ای ندارد!

6-فرصتی برای ترویج گفتمان انقلاب ومقاومت
این انتخابات نشانه ضعف ما حزب اللهی ها درترویج واثبات کارآمدی گفتمان انقلاب و مقاومت بود، فلذا چهار سال  مابچه های حزب اللهی فرصت داریم تا کار اقناعی کنیم و اکثریت مردم را به این کارآمدی متقاعد وگفتمان اسلام ناب که همان اسلام حداکثری ومقاوم است را ترویج ونقاط ضعف وانحراف گفتمان حاکم رااثبات نماییم.انشاءالله.



کلمات کلیدی :

ذکر یاکاشف الکرب+نماز امام زمان برای پیروزی دکتر جلیلی

علامه مصباح: برای پیروزی پرچمدار گفتمان انقلاب نماز امام زمان(عج) بخوانید
امشب؛ حامیان ابوالفضلی خط مقاومت با 133 بار ذکر "یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ لى کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ"‌مهیای‌حماسه می‌شوند /صوت توسل

 

امشب؛ در شام ولادت بزرگ جانباز عالم قمر العشیرة حضرت عباس بن علی علیهم‌السلام، حامیان خط مقاومت ایران اسلامی با قرائت زیارت عاشورا و ذکر 133 مرتبه "یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ لى کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ" مهیا خلق حماسه 24 خرداد می‌شوند.

به گزارش رجانیوز، در اولین شب جمعه ماه مبارک شعبان و هم‌زمان با شام ولادت حضرت عباس بن علی علیهم‌السلام و شب ولادت سید الساجدین علیه‌السلام و روزن جانباز، حامیان ابوالفضلی گفتمان انقلاب اسلامی پس از قرائت زیارت عاشورا و ذکر 133 مرتبه "یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ لى کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ" ضمن تجدید پیمان با بزرگ جانباز عالم، برای خلق حماسه سیاسی سال 92 و برگزیده شدن جانباز این عرصه دعا می‌کنند.

 

صوت//

     یا ساقی العطاشا یا کاشف الکرب الحسین (ع)

 

حاج مهدی سلحشور

 

 

حاج منصور ارضی

                                           

                                                              کربلایی  محمدرضا بذری

همچنین علامه مصباح نیز برای پیروزی پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی و کاندیدای اصلح همگان را به خواندن نماز امام زمان(عج) توصیه کرده است.

 کیفیت نماز امام زمان(عج) به شرح زیر است: 

 نماز آن حضرت دو رکعت است که در هر رکعت در سوره«حمد»آیه ایّاک نعبد و ایّاک نستعین را صد مرتبه بخوان و پس از آن‏ سوره«حمد»را تا و لا الضّالین ادامه بده،آنگه سوره توحید را یک مرتبه قرائت کن و پس از فراغت از نماز این دعا را بخوان:

 

دانلود

 

 اللَّهُمَّ عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ بِمَا وَسِعَتِ السَّمَاءُ وَ إِلَیْکَ یَا رَبِّ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الَّذِینَ أَمَرْتَنَا بِطَاعَتِهِمْ وَ عَجِّلِ اللَّهُمَّ فَرَجَهُمْ بِقَائِمِهِمْ وَ أَظْهِرْ إِعْزَازَهُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَایَ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَایَ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ احْفَظَانِی فَإِنَّکُمَا حَافِظَایَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی الْأَمَانَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ. 

خدایا!بلا بسى بزرگ شده،و سختیهاى نهان آشکار گشته و پرده برافتاده،و زمین با آنچه آسمان فرا گرفته، تنگ شده،پروردگارا!به سوى تو دادخواهى مى‏کنیم و درسختى و آسانى تنها بر تو تکیه مى‏زنیم.خدایا درود فرست‏ بر محمّد و خاندان محمّد،آنان‏که ما را به فرمانبردارى از ایشان فرمان دادى.خدیا!در فرج آنان به آمدن قائمشان شتاب فرما،و عزّتش را نمایان ساز،یا محمّد یا علىّ یا علىّ یا محمّد کفایت نمایید مرا که کفایت‏کننده‏ام شما هستید،یا محمّد یا علىّ،یا علىّ‏ یا محمّد،یارى‏ام کنیم که یاور من شمایید،یا محمّد یا علىّ یا علىّ یا محمّد،نگهدارم باشید،که شما نگهدارم‏ هستید،اى مولاى من اى صاحب الزّمان،اى مولاى من اى صاحب الزّمان،اى مولاى‏ من اى صاحب الزّمان درخواست یارى دارم،درخواست یارى،درخواست یارى،مرا دریاب،مرا دریاب،امانم بده‏ امان،امان.




کلمات کلیدی :

روایتی برای انتخاب اصلح

شخصی ازامام صادق علیه السلام پرسیدبین دوحاکم درتردیدم چه کنم؟

فرمود:عادل،صادق،فقیه وباتقواترین راانتخاب کن

-اگربه تشخیص نرسیدم؟

ببین افرادمتدین به کدام متمایلند

-اگرنفهمیدم؟

-بنگرمخالفین آیین ماکدام رابیشترمی پسندنداوراکناربگذاروببین کدام بیشترخشمگینشان می کنداورابرگزین

منبع:اصول کافی ج1ص 256باب اختلاف حدیث/حدیث ش10




کلمات کلیدی :

بزرگترین همایش جلیلی درتهران /وعده ما فرداچهارشنبه

تهرانی‌ها روز چهارشنبه در جشن بزرگ ولادت سید و سالار شهیدان علیه‌السلام و با شعار "تا فتح بدر و خیبر / یک یا حسین دیگر" بزرگترین اجتماع مردمی حمایت از دکتر سعید جلیلی تنها کاندیدای گفتمان امام و انقلاب در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری را خلق کرده و کار را تمام می‌کنند.

به گزارش رجانیوز، چهارشنبه 22 خرداد ماه؛ هم زمان با سوم شعبان روز ولات امام حسین علیه السلام، ساعت 17:30 ورزشگاه شهید حیدرنیای تهران میعادگاه سیل عاشقان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و مشتاقان مردی است که آمده است برای احیای گفتمان امام و انقلاب و حفظ خط مقاومت و پایبندی بر حقوق مسلم ملت مسلمان ایران.

 

ورزشگاه حیدرنیای تهران شاهد جشن بزرگی خواهد بود که پرشور بودنش را بیشتر مدیون میهمان اصلی‌‌اش است؛ دکتر سعید جلیلی جانباز سرافراز دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ همان که باور دارد امروز ملت ایران پشت خیمه‌های دشمن ایستاده و این ایستادگی را تنها مرهون استقامت ایران اسلامی می‌داند.

حضور پرشور تهرانی‌های غیور و انقلابی در  این جشن انقلابی تجلیل از نماد مقاومت بیش از آنکه نمایشی برای حمایت جانانه از دکتر سعید جلیلی در انتخابات باشد، دستمریزاد به مردی است که حلاوت استقامت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی در برابر زیاده‌خواهی مستکبران را بعد از ذلت سازش به کام‌شان نشاند.

در این همایش که جمع کثیری از چهره‌های انقلابی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی حضور پیدا می‌کنند، علاوه بر دکتر سعید جلیلی که سخنران اصلی است، حجت السلام و المسلمین علیرضا پناهیان سخنرانی کرده و مداحان اهل بیت‌علیهم‌السلام مدیحه سرایی می‌کنند.

رونمایی از یک سرود انقلابی، پخش سرودهای انقلابی و  اجرای برنامه تعدادی از خوانندگان انقلابی از جمله برنامه‌های این جشن بزرگ خواهد بود.

 

ورزشگاه شهید حیدرنیای تهران واقع در خیابان حافظ بعد از خیابان انقلاب مهیای پذیرایی از عاشقان اهل‌بیت‌علیهم‌السلام خواهد.

ستاد انتخاباتی دکتر سعید جلیلی از تمام اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا در این جشن بزرگ حاضر شوند. 

 سرود تبلیغاتی دکتر جلیلی 

دانلود

متن سرود تبلیغاتی دکتر جلیلی

سعید جلیلی تو فرزند انقلاب                                 به نام شهیدان بر تیرگی بتاب

        به راه وطن محکمی و دلاوری                                 تو مرد حماسه ای فدایی رهبری (2) 

 نشاط و امید را به جانها دمیده ای                           ز فکر و جهادت سرافراز کشورت 

     بگو از مقاومت علمدار رهبری، در این راه پر خطر تو هستی تو باورم، جلیلی تو اصلحی

     ز ایران مقتدر، برای ظهور یک حماسه قیام کن، در این راه انتخاب جلیلی تو اصلحی



کلمات کلیدی :

مجموعه ای ازپوسترهای زیبا ازدکتر جلیلی

 

بقیه پوسترهارادر این جامشاهده نمایید...

کلمات کلیدی :

   1   2   3   4   5   >>   >