سفارش تبلیغ
صبا

کاندیدای اصلح دربیان امام سجادعلیه السلام

أَحْمَدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ الطَّبْرِسِیُّ فِی کِتَابِ الْإِحْتِجَاجِ عَنِ الرِّضَا ع قَالَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع:إِذَا رَأَیْتُمُ الرَّجُلَ قَدْ حَسُنَ سَمْتُهُ وَ هَدْیُهُ وَ تَمَاوَتَ فِی مَنْطِقِهِ وَ تَخَاضَعَ فِی حَرَکَاتِهِ فَرُوَیْداً لَا یَغُرَّنَّکُمْ فَمَا أَکْثَرَ مَنْ یُعْجِزُهُ تَنَاوُلُ الدُّنْیَا وَ رُکُوبُ الْمَحَارِمِ مِنْهَا لِضَعْفِ نِیَّتِهِ وَ مَهَانَتِهِ وَ جُبْنِ قَلْبِهِ فَنَصَبَ الدِّینَ فَخّاً لَهَا فَهُوَ لَا یَزَالُ یَخْتِلُ النَّاسَ بِظَاهِرِهِ فَإِنْ تَمَکَّنَ مِنْ حَرَامٍ اقْتَحَمَهُ وَ إِذَا وَجَدْتُمُوهُ یَعِفُّ عَنِ الْمَالِ الْحَرَامِ فَرُوَیْداً لَا یَغُرَّنَّکُمْ فَإِنَّ شَهَوَاتِ الْخَلْقِ مُخْتَلِفَةٌ فَمَا أَکْثَرَ مَنْ یَنْبُو عَنِ الْمَالِ الْحَرَامِ وَ إِنْ کَثُرَ وَ یَحْمِلُ نَفْسَهُ عَلَى شَوْهَاءَ قَبِیحَةٍ فَیَأْتِی مِنْهَا مُحَرَّماً فَإِذَا وَجَدْتُمُوهُ یَعِفُّ عَنْ ذَلِکَ فَرُوَیْداً لَا یَغُرَّنَّکُمْ حَتَّى تَنْظُرُوا مَا عَقَدَهُ عَقْلُهُ فَمَا أَکْثَرَ مَنْ تَرَکَ ذَلِکَ أَجْمَعَ ثُمَّ لَا یَرْجِعُ إِلَى عَقْلٍ مَتِینٍ فَیَکُونُ مَا یُفْسِدُهُ بِجَهْلِهِ أَکْثَرَ مِمَّا یُصْلِحُهُ بِعَقْلِهِ وَ إِذَا وَجَدْتُمْ عَقْلَهُ مَتِیناً فَرُوَیْداً لَا یَغُرَّنَّکُمْ حَتَّى تَنْظُرُوا أَ مَعَ هَوَاهُ یَکُونُ عَلَى عَقْلِهِ أَوْ یَکُونُ مَعَ عَقْلِهِ عَلَى هَوَاهُ وَ کَیْفَ مَحَبَّتُهُ لِلرِّئَاسَاتِ الْبَاطِلَةِ وَ زُهْدُهُ فِیهَا فَإِنَّ فِی النَّاسِ مَنْ خَسِرَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةَ بِتَرْکِ الدُّنْیَا لِلدُّنْیَا وَ یَرَى أَنَّ لَذَّةَ الرِّئَاسَةِ الْبَاطِلَةِ أَفْضَلُ مِنْ لَذَّةِ الْأَمْوَالِ وَ النِّعَمِ الْمُبَاحَةِ الْمُحَلَّلَةِ فَیَتْرُکُ ذَلِکَ أَجْمَعَ طَلَباً لِلرِّئَاسَةِ إِلَى أَنْ قَالَ وَ لَکِنَّ الرَّجُلَ کُلَّ الرَّجُلِ نِعْمَ الرَّجُلُ هُوَ الَّذِی جَعَلَ هَوَاهُ تَبَعاً لِأَمْرِ اللَّهِ وَ قُوَاهُ مَبْذُولَةً فِی رِضَاءِ اللَّهِ یَرَى الذُّلَّ مَعَ الْحَقِّ أَقْرَبَ إِلَى عِزِّ الْأَبَدِ مِنَ الْعِزِّ فِی الْبَاطِلِ إِلَى أَنْ قَالَ فَذَلِکُمُ الرَّجُلُ نِعْمَ الرَّجُلُ فَبِهِ فَتَمَسَّکُوا وَبِسُنَّتِهِ فَاقْتَدُوا وَ إِلَى رَبِّکُمْ بِهِ فَتَوَسَّلُوا فَإِنَّهُ لَا تُرَدُّ لَهُ دَعْوَةٌ وَ لَا تُخَیَّبُ لَهُ طَلِبَةٌ

1- صرف ظاهری متدین ونیکو ونامی خوش کفایت نمی کند  فوراً به‌ او گرایش‌ پیدا نکنید! دست‌ نگاه‌ دارید، که‌ شما را گول‌ نزند! زیرا چه‌ بسیار کسانی‌ هستند که‌ به‌  از رسیدن‌ به‌ دنیا  عاجز مانده‌اند.و بدین‌ جهت‌ دین‌ را دام‌ وصول‌ به‌ دنیا و وسیله‌ صیدِ وصول‌ به‌ مادّیّات‌ و شهوات‌ قرار میدهند، مردم‌ را به‌ ظاهر آراسته‌ خود می‌فریبند و چنانچه‌ به‌ چیز حرامی‌ دست‌ یابند با تمام‌ مشقّت‌ و تکلّف‌ خود را بدان‌ میرسانند و دست‌ می‌آلایند.
2-خوب‌ بنگرید که‌ گِرهِ و بستگی‌ عقلانی‌ او چطور است‌ و مرکز تصمیم‌ گیری‌ فکری‌ او چگونه‌ است‌، چون‌ بسیاری‌ از مردم‌ هستند که‌ از روی‌ آوردن‌ به‌ دنیا و ارتکاب‌ مُحرّمات‌ و وصول‌ به‌ اموال‌ حرام‌ خودداری‌ نموده‌ و عفّت‌ به‌ خرج‌ میدهند، ولیکن‌ دارای‌ عقل‌ متین‌ و فکری‌ استوار نیستند.بنابراین‌ مفسده ی کارهائی‌ را که‌ انجام‌ میدهند بیش‌ از مصلحت‌ آنست‌، چون‌ بر پایه جهالتی‌ که‌ دارند مفسده‌ای‌ می‌آفرینند بیشتر از مصلحتی‌ که‌ پدیده ی عقل‌ و درایتشان‌ است‌.
3-و اگر عقل‌ او را نیز متین‌ و استوار یافتید! باز زود اقدام‌ بر پیروی‌ و تبعیّت‌ نکنید! تا آنکه‌ او را بنگرید که‌ آیا با هوای‌ نفس‌ خود متحّد شده‌ و علیه‌ عقلش‌ قیام‌ کرده‌ است‌، و یا آنکه‌ با عقلش‌ متّحد شده‌ و با هم‌ علیه‌ هوای‌ نفس‌ امّاره‌ به‌ پا خاسته‌اند.
4- ببینید که‌ آیا نسبت‌ به‌ ریاست‌های باطله‌ دنیویّه‌ اشتیاق‌ و رغبت‌ دارد، یا آنکه‌ بی‌رغبت‌ و میل‌ است‌، چون‌ در میان‌ مردم‌ افرادی‌ یافت‌ می شوند که‌ هم‌ دنیا و هم‌ آخرت‌، هر دو باخته‌اند؛ دنیا را برای‌ وصول‌ به‌ دنیا ترک‌ گفته‌اند و پنداشته‌اند که‌ لذّت‌ ریاست‌های باطل‌ از نعمت‌های‌ مباح‌ و حلال‌ بیشتر است‌، و بنابراین‌ برای‌ نیل‌ به‌ریاست‌های باطل‌ از همه‌ اینها گذشته‌اند.و اگر به‌ آنها گفته‌ شود: از خدا بپرهیز! مقام‌ خودخواهی‌ و عزّت‌ کاذب‌ او را به‌ گناه‌ می کشد . این‌ چنین‌ فردی‌ چون‌ آدم‌ یک‌ چشمی‌، پیوسته‌ در امور بدون‌ بصیرت‌ و درایت‌ است‌ و اوّلین‌ گامی‌ که‌ به‌ باطل‌ بردارد، او را به‌ آخرین‌ مراتب‌ خُسران‌ و زیان‌ می کشاند.و پس‌ از آنکه‌ نمی تواند به‌ منویّات‌ خود برسد، پروردگارش‌ راسرکشی می کند و در این‌ صورت‌ آنچه‌ را که‌ خدا حرام‌ کرده‌ است‌ حلال‌ می شمرد و آنچه‌ را که‌ خدا حلال‌ کرده‌ است‌ حرام‌ می شمرد. و اگر ریاست‌ باطلش‌ که‌ به‌ دنبالش‌ می رود و برای‌ وصول‌ به‌ آن‌ خود را به‌ مهالک‌ انداخته‌ و به‌ شقاوت‌ رسانده‌ است‌ سالم‌ بماند، باکی‌ در از بین‌ رفتن‌ دینش‌ ندارد
5-ولیکن‌ مرد، تمام‌ مرد، نیکو مرد آن‌ کسیست‌ که‌ هوای‌ نفس‌ و در خواست‌ خود را تابع‌ امر خدا نموده‌ است‌ و قوای‌ خود را در راه‌ رضای‌ خدا مبذول‌ داشته‌ است‌؛ و ذلّت‌ را با وجود داشتن‌ حقّ، به‌ عزّت‌ أبدیّه‌ نزدیکتر می‌یابد از عزّتی‌ که‌ با باطل‌ به‌ دست‌ می‌آید.و به‌ یقین‌ می داند که‌ گرفتاری‌های‌کم‌ و ناچیز دنیا که‌ برای‌ رضای‌ خدا آنها را تحمّل‌ می کند، او را بدوام‌ نعمت‌های‌ ابدیّه خداوند در بهشتی‌ که‌ خرابی‌ و فناء و نیستی‌ ندارد خواهد رسانید. و نیز می داند که‌ اگر از هوای‌ نفس‌ امّاره ی خود پیروی‌ کند، بسیاری‌ خوشی‌هائی‌ که‌ در دنیا می برد او را به‌ عذاب‌ ابدیّه‌ خداوند که‌ زوال‌ و انقطاع‌ ندارد خواهد کشانید.



کلمات کلیدی : انقلاب اسلامی

پاسخ امام عسگری علیه السلام به روشنفکرنماهای عصرما!

درشگفتم ازعده ای روشنفکر نمای غرب زده که بامغزهای کوچکشان فهم ناقص وغلط خود رابه دین نسبت داده وخنک آنکه به دین خودساخته اشان اشکال و شبهه هم وارد می کنند! وآن را مثلا ضد حقوق بشر یاضدعلم می خوانند!بعدهم خوشحال ازاینکه مچ خدا راگرفته اند !بهترین وکاملترین سخن درجواب این مریض دلان کج فهم این است که چرا احتمال نمی دهید دین چیزی غیرازآنچه شمابرداشت کرده اید باشد؟ آیااحتمال نمی دهید که شما اشتباه می کنید؟این جواب عمیق را از حجت خدا امام عسگری آموختم به این روایت دقت کنید واین علم الهی امامتان راستایش کنید:

حضرت امام حسن عسگری خبر دار شدندکه اسحاق بن یعقوب کندی در حال تالیف کتابی با "موضوع تناقض در قرآن" است هنگامی که یکی از شاگردان کندی به خدمت امام رسید حضرت به شاگرد فرمودند: "کسی از شما نیست که استادتان را از این راهی که در پیش گرفته باز دارد؟" شاگرد کندی عرض کرد: "ما چگونه می توانیم در برابر شخصیت علمی استادمان اعتراض کنیم، بر او خرده گرفته و مانع کار او شویم!" حضرت فرمودند: "اگر چیزی القا کنم به او انتقال می دهی؟" ؛ عرض کرد: "بله"؛ فرمودند: "با استادت انس بگیر و پس از آن از او بپرس که اگر صاحب قرآن به پیش تو بیاید و بگوید خدای قرآن معنای دیگری غیر از آنچه تو فهمیده ای اراده کرده است آیا می پذیری؟ کندی در جواب می گوید: بله چرا که صاحب قرآن آنچه را خودش شنیده می فهمد و درک می کند. تو باید در ادامه به کندی بگویی: پس با این حساب ممکن است خداوند معنایی را غیر از آنچه تو فهمیده ای اراده کرده باشد!". شاگرد این روش را از امام فرا گرفت و به نزد کندی آمد و آنچنان که امام فرموده بودند رفتار کرد و سوال خود را مطرح کرد... کندی شاگردش را قسم داد که به او بگوید چه کسی این مطلب را به او  تعلیم داده است؟ چرا که این نکته کلیدی در خور هر کسی نیست. شاگرد گفت که این را از حضرت امام عسگری آموخته است. کندی گفت: "این مطالب صرفا در خور این خانواده است و از غیر این خانه چنین مطالب عمیقی بیرون نمی آید." به دنبال این اتفاق کندی هر آنچه در باب تناقض های قرآن گمان برده و نوشته بود با آتش سوزاند.



کلمات کلیدی : دشمن شناسی

ما کَذَبَ الْفُؤادُ ما رَأى‏...

دل تورا بی نهایت زیبا یافته آنگاه بی مهابا به دنبالت سرگردان شده و والهانه توراطلب می کند

معشوقا کاش عقل هم از دل پیروی کند مرگ براین عقل! آنگاه که ازدل پیروی نمی کند همان وقت که از توغافل می شود چه بدحالی است !

هستی من ! دل اگر از توکام نگیردناکام است !دل لبت رامی خواهد ...

ودل آنچه یافته وآنچه می خواهد حق است چراکه دل خطانمی کند ؛خودت گفتی :

ما کَذَبَ الْفُؤادُ ما رَأى‏

 و دلش آنچه را دید به خطا ندید

نجم آیه ی 11

وراز خطاناپذیری عقل هم شهود دل است...


پانوشت: مقصود از دل شهود قلبی است نه حس قلبی ونه هوای نفس

 



کلمات کلیدی : دل نوشته

یامحمد یامحمد...

 

ای پدر

ای مقصود پروردگار از ایجاد وای کاملترین موجود او

به ما فرزندانت نگاهی کن که دراین روزهای آخرالزمانی دنیا خیلی به نگاهت ؛به نگاه مهربانت ودست نوازش ورحمتت نیازمندیم

یامحمد ،یامحمد !

امت مظلوم توامروزبیش از هرروز تورا می طلبد و در انتظار فرزند تو تکاپو می کند آری بیش ازهمیشه حضورگرم ولی خدارا و سایه ی خدا درزمین حس می شود وهمه اورا می خواهیم اوراکه مانند تواست 

ای پدر ما ،نزد الله فرزندانت را دعاکن واز اوبخواه تنهایمان نگذاردکه درزمین تنهاییم .

از طرف امت...




کلمات کلیدی : دل نوشته

نماینده ولی فقیه در انگلستان:هویت ایرانی اطاعت ونصرت رهبر الهی

حضرت آیت الله محسن اراکی نماینده سابق مقام معظم رهبری در انگلستان و قائم مقام کنونی مجمع جهانی اهل بیت در مراسم دهه ی فجر انقلاب اسلامی درمسجدالمهدی قم ضمن بیاناتی فرمود :

حادثه ی انقلاب اسلامی درحقیقت گردش تاریخ بود .یعنی چنین نیست که حادثه ی انقلاب را ما یک واقعه بدانیم که دربخشی از زمان اتفاق افتاد ونظیر سایر حوادث تاریخی متعارف بخشی ازروند متعارف تاریخ باشد. بلکه حادثه ی انقلاب اسلامی انعطافی بود درتاریخ جامعه ی بشر؛ اگربخواهیم حقیقت این حادثه راجویا شویم وجایگاه خودمان را دراین جریان بشناسیم واین نعمت کبرای الهی را  قدر بشناسیم خوب است به اساس رابطه ی رهبری الهی باجامعه ی  بشرتوجه کنیم خدای متعال جامعه ی بشررا برای دستیابی به بهترین زندگی آفرید. برای رسیدن به بهترین سعادت ها وخوشی ها خدای متعال شرط این دستیابی به سعادت را پپروی ازرهبران الهی وازدین خود قرارداد. طبیعی است بدون پیروی از رهبران الهی دست یافتن به زندگی بهتر وزندگی سعادتمند برتر امکان پذیر نبود واز روز آغازی که بشر روی این کره ی خاکی پا گذاشت همراه بارهبری الهی روی این کره ی خاکی پا گذاشت از روزآغاز زندگی بشر رهبرالهی هم برای بشرآماده بود تابشر بتواند به آن نقطه اوج کمال خود دست پیداکند شرط این دستیابی به سعادت وزندگی خوب هم پیمان ولایت بود. پیمان ولایت یعنی چه ؟درقرآن کریم این پیمان ولایت تفسیر شده معنی این پیروی اگر بخواهد خلاصه شود دردوپیمان خلاصه می شود که قرآن کریم روی این دوپیمان خیلی پافشاری کرده وفرموده :اساس ایمان همین دوپیمان است پیمان اول  پیمانی است که خدای متعال در سوره مایده به آن اشاره کرده وقتی می فرماید :واذکروا نعمه الله علیکم ومیثاقه الذی واثقتم به اذ قلتم سمعنا واطعنا -پیمان اطاعت از رهبران الهی -این آیه می فرماید: به یاد بیاورید آن روزی راکه خدای متعال این نعمت رابرشما تام کرد واز شما پیمان گرفت ؛پیمان اطاعت از رسول الله ص وپیمان اطاعت از رهبران الهی این پیمان اول بود  پیمان دوم پیمان نصرت پیمان یاری حالا که مارهبری داریم وبا این رهبری پیمان اطاعت بسته ایم باید ازاوحمایت کنیم نصرت ویاری کنیم این هم پیمان است خدای متعال در سوره ی احزاب در چندجا به این پیمان اشاره می کند دریک جا اشاره به منافقان می کند می فرماید :منافقین به این پیمان وفا نکردند این پیمان راشکستند وقتی پشت به دشمن کردند ورهبررادرصحنه رهاکردند . ولقد کانوا عاهد الله من قبل لایولون الادبار وکان عهدالله مسوولا این منافقینی که ادعای ایمان می کنند این ها  عهدبسته بودند با خدا
که پشت به دشمن نکنند ورهبر راتنها نگذارند ولی وقنی که وقتش شد ونیاز به یاری آنها بود رهبرراتنها گذاشتند پشت کردند به دشمن در جایی دیگر اشاره به مومنان می کند که به این عهد وپیمان وفادار ماندند :من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوا علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا اینها به عهدخداو نصرت ویاری خدا ورهبران الهی پایدار ماندند در سوره توبه خدا این پیمان نصرت را تشریح می کند ومی فرماید: ان الله اشتری من المومنین انفسهم واموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون ویقتلون وعدا علیه حقا فی التورات والانجیل والقرآن فستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به وذلک هوالفوزالعظیم این مبایعه ای که انجام دادید این بیعتی که کردید این پیمانی که بستیدکه پیمان نصرت رهبران الهی است فوز عظیم پایداری براین پیمان است پیمان نصرت اگر میگوییم ما اهل ولایت امیرالمونین هستیم این ولایت یک شعارنیست محتوا دارد ومحتوای آن این دوپیمان است پیمان اطاعت وپیمان یاری این دوپیمان محتوای ولایت راتشکیل می دهد اگر به این پیمان مسلمین وفادار می ماندند بعدازرسول اکرم ص کارجامعه ی اسلامی به این جانمی کشید که مابعدها تا همین روزها ببینیم چه وضعی در جامعه ی اسلامی است تفرقه، نفاق، عقب ماندگی، فقر وهزاران مشکل شاید هیچ ملتی در کره ی زمین نباشد که مثل بعضی ملل اسلامی این گونه توسری خور باشد اکنون ما در جامعه اسلامی هستیم از لطف ولایت وانقلاب برخورداریم  گفتیم ایران تاریخ را ورق زد واز این حالت بیرون آمده ایران راکه شما استثناءکنید این وضعی را که در عربستان وقطرواین کشورها پول وامکاناتشان همه برای دشمن است خادم دشمن شدند! شما چه کم دارید؟ پول که دارید جمعیت یک ملیاردونیمی مسلمانها هم که هست !چرا باید اینطوری توسری خوراسراییل وآمریکا باشید؟ چند تا صهیونیست بیایند درقلب جهان اسلام مسلمانان را از خانه هایشان بیرون کنند خودشان آنجا کشور تشکیل دهند بعد هم هرکار می خواهند می کنند
در فلسطین هروقت بخواهند هرکه را بخواهند دستگیر می کنند هرجنایتی هم ازدستشان برمی آید می کنند کسی هم نیست که جلودارشان باشد. این چه وضعی است که ما دچا شدیم جامعه ی اسلامی دچارشده ؟این ادامه کدام وضعیت است ؟ادامه وضعیت حاکمیت یزید ومعاویه برجامعه ی اسلامی است سیدالشهدا ع برعلیه چنین وضعیت قیام کرد اگر این پیمان نصرت واطاعت با سیدالشهدا عملی می شد اگر
حضرت رااطاعت ویاری می کردند! چه قدر حضرت در صحرای کربلا فرمود :هل من ناصر ینصرنی این یادآوری این پیمان بود. یادتان باشد پیمانی که بستید که یاری کنید خدارا اگراین یاری اتفاق می افتاد این بدبختیها نبود. هزاروچهارصد سال است در جامعه اسلامی دارد خون ریخته می شود صالحان در زندانها خون صالحین ومظلومین ریخته می شود. پول دست کیست؟ امکانات دست کیست ؟ظالم ها وستمگرهاو بی تقواها یک بیت شعری دارد کمیت بن زید اسعدی کمیت شاعر شیعی وشاعر اهل بیت بوده شاعر انقلابی بوده  در زمان بنی امیه  شعری گفته به طرفداری ایمه علیهم السلام  شعری دارد که نمایانگر جریان تاریخی ووضع شیعیان ومومنین حقیقی در جامعه اسلامی در طول قرن ها است خطاب به بنی امیه می گوید :اجاع الله من اشبعتموه واشبع من بجورکم اجیبا
می گوید خداگرسنه کند شکم هایی که با جورشما پرشد وسیر کند آن شکم هایی که با جورشما گرسنه ماند. قرن ها گذشت برجوامع اسلامی که صالحان وخوبان گرسنگان جامعه بودند وباید ثروت هاو امکانات ودارایی های همه ی قوت هاو قدرت ها در اختیار بدان جامعه وستمکاران وناپرهیزگاران قرارمی گرفت و نتیجه این شدکه ما قرن ها مظلوم ماندیم قرن ها جای صالحان در زندان هاوزیر شکنجه گاه ها بود قرن ها برجامعه ی اسلامی اینچنین گذشت قرن ها گذشت که صالحانی که درد جامعه ها راداشتند ویلان بودند .خانه به دوش بودند این که می بینید در ایران وجاهای دیگر در روستاها امامزادگان اولاد ایمه علیهم السلام پناه آوردند به این کوهستانها وروستاهاومناطق دوردست از دست کی؟ جای این ها در مدینه بوده چون ظلم بنی امیه و بنی عباس وظلم حاکمان جایر صالحان ونیکان را آواره دشت وبیابان کرده بود. این 
وضعیت درجامعه اسلامی  ادامه داشت تا امام که آمد وپرچم انقلاب را که برافراشت یعنی روند تاریخ را باید متوقف کنیم تاریخ را ازنوشروع کنیم باید برگردیم به دوران اطاعت ونصرت به دوران وفاداری به پیمان با خداورسول که هرچه عزت وقدرت وخوبی در این دنیا وجود دارد در گرو این اطاعت ونصرت واین پیمانی است که مومنین با خدا بستند .امام که قیام کرد برعلیه رژیم شاه این  قیام برعلیه  رژیم خصوص شاه نبودقیام برعلیه همه ظلم وستم برمومنین ومسلمین بود وخوبا ن پاکان تاریخرواج پیداکرده بود لذا تاریخ تغییر پیداکرد روند دیگری پیداکرد تاریخ باردیگر آغاز شد. این که ما امروز این انقلاب هارا در کشورهای اسلامی می بیبنم واقعا این انقلاب ها پیام انقلاب مابوده است که به این جا رسیده . این که میگوییم این انقلاب ها ادامه ی انقلاب اسلامی ایران است یک شعار نیست انقلاب اسلامی چه کرد؟ آمد در برابر ظلم حاکم برجهان سینه سپر کرد. به آمریکا وصهیونیست گفت نه! این کشورها یواش یواش افراد زنده وباوجدان آنها فهمیدندمی شود به آمریکا واسراییل گفت نه !حزب الله وحماس به وجود آمد مقاومت اسلامی در بخشی از کشورهای اسلامی شکل گرفت ابتدا این مقاومت اسلامی را می خواستند بشکنند حمایت ایران اسلامی این جبهه مقاومت رانگه داشت وقتی مردم دنیا ومردم کشورهای اسلامی دیدند می شودبرعلیه این روند سلطه ظالمانه ظالمان ایستادگی کرد به تدریج هشیار شدند امید در دل آنها شکل گرفت قیام کردند خیزش کردند این اتفاق که امروز می بینید افتاد این اتفاق که امروز درکشورهای اسلامی افتاده مصروتونس ولیبی ویمن وبحرین اینها در نتیجه مقاومت مردم ایران ودر نتیجه ی قیام حضرت امام ومردم بزرگ ایران بود این قیام پیام دارد این قیام وانقلاب وخیزش عظیمی که حضرت امام شروع کرد ومردم پشتیبانی کردنداساسش این دوپیمان بودپیمان طاعت ونصرت اگر کسی می خواهد هویت ایرانی را بشناسد اگر می خواهیم هویت ایرانی را معرفی کنیم باید بگوییم هویت ما این دوپیمان است که با خداورسول وایمه هدی  علیهم السلام بسته ایم پیمان اول این است که ما مطیع شماییم ما فرمانبدار خداورسول هستیم این رابطه فرمانبری بین ما وخدا ورسو ل برقرار ما از کسی غیر از خدا ورسول وایمه فرما نمی بریم هویت ملت ایران هویت فرمانبداری از خدا ورسول است یعنی ماباید ببینیم آیا در اقتصاد فرمان از خدا ورسول برده ایم یانه ؟آنجا که فرمان از خداورسول نبرده ایم باید درستش  کنیم در آموزش وپرورش ودرفرهنگ در بازاروادارات باید دقت کنیم نهادهای مدیریتی کشور این وظیفه را دارند بررسی کنند ما چه قدر توانسته ایم این پیمان راعملی کنیم در خیلی از جنبه ها بسیار خوب عملی شده ولی ما هنوز به این پیمان کاملا عمل نکرده ایم اگر به این پیمان کامل عمل کنیم آنوقت است که نتایج عمل به این پیمان را خواهیم دید  که در همین مقدار عمل هم خیلی به نتایج خوبی رسیدیم ایران در دنیا عزیزترین وعظیم ترین کشور وباهیبت تر ین کشوردر در دنیاست همه ی مردم دنیا به این دارند پی می برند من مدت ها از طرف مقام معظم رهبری در اروپا ماموریت داشتم آنجامردم آنهایی که سراز سیاست درمی آورند به مردم ایران به دیده احترام نگاه می کنند وعجیب این که به ایرانی های ضدانقلاب آنجا به دید تحقیرکامل نگاه می کنندبه ایرانی هایی که پایبند انقلابند به دید احترام نگاه می کنند  آنجا که بودیم دختر بچه ما با چادر مدرسه می رفت باهمان چادرایرانی انقدر او  در محیط مدرسه محترم بود که  باهمین چادر ایرانی در مدرسه حضورپیدامی کرد عموم مردم که می فهمیدند این چادرنماز زن ایرانی است انقدر به اواحترام می گذاشتند امروز ایران به این اسلام وپایبندیش به این پیمان در دنیا سربلند وعزیز است
بحمدلله از نظر علمی وفرهنگی ؛از نظر اقتصادی خیلی پیشرفت کرده ایم اگرچه تا آنجا که باید برسیم فاصله بسیار است اما آنها که یادشان است وضع اقتصادی قبل ازانقلاب چه بوده من برای تبلیغ خوزستان می رفتم مردم برق و آب نداشتند جاده ومدرسه نداشتند اغلب مردم بی سواد بودند تعدادی بسیار اندک امروز در روستاها کمتر روستایی است که چندتا دکتر ومهندس از خود بچه های روستا وجودنداشته باشد ما امروزبچه ی روستایی که مدرسه نرفته باشد خیلی کم داریم در بعضی روستاها امروز موسسات تحقیقی وپژوهشی بالا داریم  قبل ازانقلاب به روستاهای خوزستان می رفتیم درتابستان داغ تمام بدن من همه عرق سوزشد وقاچ برداشت وخون آمد که مجبور شدم رها کنم تمام بدنم پوست انداخت لذا کسانی که با ماآشنا بودندمی گشتند خانه ای پیداکنند که کولر داشته باشند نبود اهواز که مرکز استان است خانه ای که کولر داشته باشد کم بود امروزه در روستاها خانه ای که کولر نداشته باشد پیدانمی شود انقلاب خیلی وضع اقتصادی مردم راتغییرداد اگربخواهییم برسی کنیم دستاوردهای اقتصادی انقلاب را ؛واقعا نمی شود این انقلاب را با هیچ انقلابی  در دنیا مقایسه کرداز هرانقلابی برتر وپر دستاوردتر از لحاظ مادی گذشته از دستاوردهای معنوی.در جنگ هشت ساله ما یک چیز را به اثبات رساندوآن این که ما در پیمان اطاعت ونصرت با رسول خداوفاداریم جنگ دفاعی ما علیه صدام نشان داد ملت ایران درایمانش صادق است ایمان نفاقی وظاهری نیست ماباید این هویت راتقویت وبراین پیمان وفاداربماننیم بدانیم که هویت وعزت ما بستگی به این دوپیمان دارد وباامام زمان که صاحب انقلاب اوست ومادر حقیقت دست دردست او دادیم  اگر از امام پیروی کردیم چون اورا نایب امام زمان میدانستیم امروز اگر از مقام معظم رهبری پیروی می کنیم ودست اطاعت به ایشان می دهیم ایشان را نایب امام زمان میدانیم بیعت ما با مقام معظم رهبریبیعت  با امام زمان است باید دراین بیعت وفاداربمانیم انشاءالله...



کلمات کلیدی : انقلاب اسلامی

آنها که فرق واسطه با فاصله را نمی فهمند ...

آنها که فرق واسطه با فاصله را نمی فهمند

آنها که فرق وسیله با" بت" رانمی فهمند.

آنها که نمی دانند (بت)یعنی سنبل فاصله واستقلال ازالله.

 

آنها که نمی دانند وسیله یعنی آن سببی که ازخداست برای گرفتن دست تو به سمت خدا و عین ربط وتعلق به اوست

آیا آنها نمی اندیشند؟   إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذِینَ لاَ یَعْقِلُونَ (انفال/22)

همانا بدترین جنبندگان نزد الله کران و لالان هستند آنهائی که نمى ‏اندیشند.

یا غرضی برای ازبین بردن وسیله ودرنتیجه خود الله دارند ؟

آیا مغزهای خشک آنها آنان را به این وادی کشاند چنان که خوارج را کشاند؟ یا بازیچه اند در دست کفار؟

نگاهی به عملکرد جنایت کارانه وخون خوارانه ی این سلفی های مزدور خشک مغز وهابی جایی برای تردید باقی نمی گذارد.

همین ...

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَه  

ای گروه مؤمنان، تقوا پیشه کنید و برای تقرب به خدا، وسیله بجویید

وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا؛

«آنان که به خود ظلم کرده‌اند، اگر استغفار کنند و از  تو بخواهند که از خداوند برای آنها طلب مغفرت کنی، خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یابند.

یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ

«پدر جان، برای ما از خداوند طلب مغفرت کن.»  قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ




کلمات کلیدی : دشمن شناسی

دیدار تو

1)مردم شهر می گویند: انشاءالله وقتی دیگر در دنیا کاری نداشتیم به سفر آخرت برویم.

2)سفرآخرت دیدارتوست.

3)پس مردم تاوقتی کار دارند به دیدارت نمی آیند...

4)کار داشتن در دنیا همان وابستگی وتعلق است!

5)و من دیدارتورا می خواهم...

در نتیجه :کاری کن ،کاری غیرتو نداشته باشم .حتی اگر بخواهی دردنیاباشم، باشم ولی باتوباشم ! مشغول تو ،درکنارتو وبه دیدار تو باقلبی فقط برای تو وخالی از غیر ...

یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَى رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

اى انسان، بى ‏تردید تو به سوى پروردگارت با تلاشى سخت رهسپارى، پس او را دیدار خواهى کرد

الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلاَقُو رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

همان کسانى که مى‏ دانند با پروردگار خود دیدار خواهند کرد و به سوى او باز خواهند گشت.

ما کَذَبَ الْفُؤادُ ما رَأى‏

 و دلش آنچه را دید به خطا ندید

وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ إِلى‏ رَبِّها ناظِرَةٌ

وبه پروردگارش می نگرد!

وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى

و بار دیگر نیز او را مشاهده کرد ،

یکى از دوستان دانشمند امیرالمونین (علیه السلام ) به نام (ذعلب یمانى ) از امام (علیه السلام ) پرسید (هل رایت ربک )): (آیا خداى خود را دیده اى )؟
امام (علیه السلام ) فرمود افاءعبد ما لا ارى آیا خدائى را که نبینم پرستش کنم ؟! و هنگامى که او توضیح بیشتر خواست امام اضافه کرد: لا تدرکه العیون بمشاهدة العیان و لکن تدرکه القلوب بحقائق الایمان ) (چشمهاى ظاهر هرگز او را مشاهده نکنند، بلکه قلبها بوسیله نور ایمان او را درک مى نمایند).



کلمات کلیدی : دل نوشته
   1   2      >