سفارش تبلیغ
صبا

اهمال کاری بزرگترین مانع سلوک

اهمال کاری این است که کاری را که تصمیم به اجرای آن داریم به آینده موکول کنیم. در یک کلمه می توان گفت که جوهره این آسیب  به تعویق انداختن، تعلل ورزیدن، سبک گرفتن و سهل انگاری در کار است.

در کلام صاعد امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه این گونه آمده است: «و قد افنیت بالتسویف والآمال عمری» خدایا من عمرم را به امروز، فردا کردن (در عمل به عهد و پیمانی که با تو داشته ام) و آرزوهای طولانی و بلند، گذرانده ام در دعای کمیل تحت عنوان مطال این گونه آمده است: «و خدعتنی الدنیا بغرورها، و نفسی بجنایتها و مطالی» دنیا به وسیله فریفتن خود و نفسم به جنایت و سهل انگاری هایش مرا گول زده است.  «و ان کنت بطیئا حین یدعونی» گرچه هنگامی که تو مرا به سوی خود خوانده ای، من کندی (سستی) به خرج داده ام. «او لعلک آلف مجالس البطالین فبینی و بینهم خلیتنی» خدایا! مبادا مرا مأنوس به هم صحبتی آنان که عمر خود را به بیهودگی می گذرانند دیده ای، که توفیق دعا و عبادت را از من گرفته ای؟ امام علی بن الحسین (ع) در مناجاتی به درگاه خداوند اینگونه از نفس خود گلایه دارند: «الهی الیک اشکوا نفسا بالسوء.... و تسوفنی بالتوبه» خدایا از نفسم شکوه دارم که .... توبه امروزم را به فردا می افکند. امام به روشنی تسویف را از حالات نفس انسانی دانسته اند. حضرت باقرالعلوم (ع) بستر اهمال کاری و تسویف را به دریایی تشبیه فرموده که غرق شدگان در ان ورطه را به هلاکت می رساند: «ایاک و التسویف، فانه بحر یغرق فیه الهلکی» استمرار بر اهمال کاری انسان را به وادی حیرت و سرگردانی سوق خواهد داد. چنانچه از امام صادق(ع) به این واقعیت اشاره می فرمایند: «... و طول التسویف حیره» حضرت نبی اکرم (ص) در بیانی می فرمایند: «.... یا اباذر ایاک و التسویف بأملک فانک بیومک و لست بما بعده فان یکن غد لک لم تندم علی ما فطرت فی الیوم». ای اباذر، تو را از امروز و فردا کردن به خاطر آرزوی درازت بر حذر می دارم. چرا که تو برای امروزت هستی و نه برای روزهای اینده. بله، اگر [قدر امروزت را دانستی] و برای تو فردایی بود. برای آنچه در آن روز گذشته به دست آورده ای، هرگز پشیمان نخواهی شد. امام امیرالمونین میفرمایند:فانماهلک من کان باقامتهم علی الامانی والتسویف ...البته تنهاعامل هلاکت کسانی که پیش از شما بوده اند این بوده که آن ها کارهای خودرا برآرزوها واهمال کاری ها استوار می کرده اند 

 برای درمان چه کنیم:امام علی علیه السلام می فرماید:فتدارک مابقی من عمرک ،ولاتقل غدا وبعد غد...پس باقیمانده عمرت را قدر بشناس ودرمبادرت ورزیدن به انجام کار،فرداوپس فردامکن.(تداومنداءالفتره فی قلبک بعزیمه )درد سستی رابا داروی عزم واراده ای جازم درمان کن


 

 اقتباس از کتاب اهمال کاری بررسی علل، راهکارها و درمان نوشته دکتر آقامرتضی تهرانی



کلمات کلیدی : اخلاق

صهیونیست ها یهودی نیستند!

جبهه ی فلسطین وقدس جبهه ای که  روزی فرماندهی این جبهه در دست مبارک حضرت موسی بن عمران (س) بود.همین جبهه یک روزی به فرماندهی عیسی بن مریم (س) ادامه داشت  تا نوبت به خاتم انبیا پیامبر اکرم (ص) رسید.این همان جبهه ای است که از علی تا مهدی (ع) و تا انتهای این قصه رهبری شده و خواهد شد و ادامه خواهد یافت.وعجیب است که در روایات ما پایان این قصه با مساله ی قدس گره خورده است.مساله ی ظهور مهدی و ظهور مجدد مسیح در روایات ما تاکید شده و یکی از جبهه ها و محور های مبارزه برمی گردد به مساله ی قدس و نمازی که همه ی موحدان عالم به امامت حضرت در قدس خواهند خواند.چنانکه در پیشگویی های مذهبی مسیحی و یهودی هم تاکید فوق العاده ای بر قدس شده است.قدس قلب توحید است

پروژه ی صهیونیستی کردن قدس و مساله ی قدس اساسا یک جنگ امپریالیستی است و نه یک جنگ مذهبی. امروز چیزی به نام قوم یهود وجود ندارد . در دنیا یهودیان پراکنده هستند اما قوم یهودی که به آن معنایی که استناد می شود به آن متون کلاسیک مذهبی، وجود خارجی ندارد.چیزی  که صهیونیسم را بر منطق جهان اسلام تحمیل کرد  ،  نه قوم یهود بود و نه تورات. این پروژه ی امپریالیستی بود که در قرن بیستم در طی دو جنگ بین الملل، جهان را به خون کشید و میلیونها نفر را قتل عام کردند و دوره ی سیطره بر جهان را برای خودشان  رقم زدند. یک بخشی از آن پروژه ایجاد زایده ی امپریالیسم اروپا و غرب در دل جهان اسلام است. مساله ی قدس مساله ی صهیونیسم یک جنگ مذهبی نیست.جنگ اسلام و یهود و مسیحیت نیست.از اول هم نبود. حتی جنگ های صلیبی هم در قرون گذشته  جنگ های مذهبی نبودند.

یک دلیل اینکه، این پروژه ی صهیونیسم ماهیت امپریالیستی دارد نه یهودی. چرا تمام جریان های سیاسی حاکم در اروپا و امریکا چپ و راستشان در یک چیز با هم متحد هستند و مشترک اند و آن بیعت با صهیونیسم است؟ این اصلا عادی نیست. یعنی در آمریکا جمهوری خواه و دموکرات قبل از انتخابات و بعد از انتخابات باید بروند به طور  دائم  با صهیونیست ها تجدید بیعت کنند  و همه باید با صدای بلند بگویند که مساله ی صهیونیسم و موجودیت اسرائیل برای ما حیاتی است. چرا همه باید این را بگویند؟ شما ببینید از بوش که جزء جریان های مسیحی صهیونیست و جریان های جمهوری خواه و محافظه کاران ادبیات کلیسایی مسیحی پروتستانی افراطی است، تا اوباما. هر دوی اینها بیعت با صهیونیسم را جزء محکمات و ضروریات کار خودشان می دانند. قبل از این هم همینطور بوده. دولت های اروپایی، سوسیالیسم، محافظه کار، لیبرال، همه ی اینها بدون استثنا طرف صهیونیسم 
بودند .همین الان هم همینطور است .چپ و راست این نشان می دهد که این مساله یک پروژه ی مذهبی نیست ،این یک پروژه ی امپریالیستی است.

مسیحیان صهیونیست چرا در کنار  صهیونیستهای یهود ایستادند؟ ریشه دارترین دعوای مذهبی تاریخ که نزاعی معنی دار باشد ،نزاع بین مسیحی و یهودی بوده. بخش عظیمی از آن چیزی که در عهدین آمده بخش عظیمی از آن چیزی که آباء کلیسا درباره ی یهود ی ها می گفتند، بخش عظیمی از آن چه که یهودیان راجع به مسیحیان می گفتند، یک مرتبه در این پنجاه سال اخیر قلم گرفته شد .عهدین دارد سانسور می شود.حتی خود عهدین . انجیل و تورات دارد سانسور می شود بخش هایی از اینها برجسته می شود بخش هایی نمی شود پاپ هم باید برود اورشلیم و با صهیونیسم  بیعت کند . پاپ هم مستثنی نیست . مساله ی قدس اصلا مساله ی  مذهبی نیست.  ولی مذهب یعنی مسیح و یهود باید به پای صهیونیسم قربانی شوند .پاپ هم باید بیاید بیعت کند.

دولت صهیونیستی هم خودش را یک دولت بنیادگرای یهودی نمی داند. این هم دلیل دیگر دولت رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت سکولار و به اصطلاح  مدرن  که بر سرکار آمده . خودش را به عنوان یک دولت مذهبی یهودی تعریف نکرده. طبق ادعای خودشان، یک رژیم سکولار از نوع غربی هستند . بنابراینفریب نام مدهبی اسرائیل را نباید خورد. رژیم های سکولار امپریالیستی غرب تماما پشت سر اینها هستند و این یک توطئه ی سیاسی امپریالیستی ضد اسلامی است ، نه یک نبرد یهود و نه جنگ  مذهبی و نه یک جنگ صلیبی. صحبت از اسکان قوم  آواره ی یهود نیست. الان قوم یهود و بنی اسرائیل وجود خارجی ندارند

ما با قوم آواره ی یهود روبرو نیستیم که حقشان را از مسلمین بطلبند. چون  قوم تاریخی یهود که حقی از آنها ضایع شده یک طرف حسابش امپراطوری رم در قرن اول میلادی است که هیچ ربطی به ما ندارد .طرف آخرش هم باز اروپا در قرن بیست میلادی است که آن هم به ما ربطی ندارد. نه به فلسطینی ها و نه به بقیه ی مسلمین .ما با نوعی نژاد پرستی و فاشیسم اروپایی با شمائل یهودی و بنیان امپریالیستی رو به رو هستیم.

اینها با زیرکی خاص که از نمادهای یهودی و کلمات مذهبی مثل صهیون و اسرائیل استفاده کرده اند. ولی چیزی  که طرف ماست در پشت پرده یهود، آنجا مافیای سرمایه داری ناسیونالیستی اروپایی است که هدفش سلطه بر جهان و فروپاشی کامل جهان اسلام است و به عقیده ی من فروپاشی اخلاق در جهان، فروپاشی مسیحیت و حتی مذهب یهود در جهان که البته این سومین نتیجه ی طبیعیش خواهد بود. طرف ما یک رژیم شومنیستی برتری طلب نژادی است. یک دولت سکولار با ایدئولوژی مدرن اومانیستی بورژوایی. یک رژیم قرن بیستمی نه پایه هایی در قوم تاریخی  یهود. هیچ ربط تئوریک با مفاهیم توراتی ندارد.

مشروعیت رژیمی که با تروریسم و گروههای تروریستی بر سرکار آمده و توسط سازمان ملل تحت امر آمریکا و غرب به رسمیت شناخته شده و با خشونت و جنگ و نسل کشی تداوم پیدا کرده. تا امروز ارتباط بنیادینی با تورات و بنی اسرائیل ندارد. ارتباط بنیادینش با کمپانی های سرمایه داری در غرب هست و لذا حتی به یهودیان فقیر و غیر اروپایی هم جز به عنوان ابزار نگاه نمی کنند. ائتلاف سرمایه داری لیبرال غرب و سرمایه داری صهیونیستی برای تسلط بر اقتصاد و فرهنگ و سیاست جهان نه بقایای قوم بنی اسرائیل.ما صهیونیسم را شاخه ای از امپریالیسم مدرن می دانیم نه توجیه توراتی.به عنوان زائده ی امپریالیسم غرب در جهان اسلام


تلخیصی آزاد از سخنرانی صهیونیستی کردن قدس؛ پروژه ای امپریالیستی یا جنگ مذهبی استاد رحیم پور ازغدی



کلمات کلیدی : دشمن شناسی